Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Saturday, 31 July 2010

RUPANYA ZAMRI LEBIH ALIM DARIPADA NIZAR..


Alangkah terperanjatnya dan tidak terduga bahawa berita yang aku terima sungguh memeranjatkan aku…


Kawanku memberitahu bahawa adiknya yang berada di Perak memberitahu bahawa diantara Zamri dengan Nizar kalau nak di bandingkan ALIMNYA ternyata Zamri lebih alim dari Nizar kalau nak diukur ternyata jauh lebih alimnya Zamri …aahhh!! Betul-betul aku terperanjat beruk,aku ingat beruk pun tak terperanjat seperti aku.

Kalau berita ini aku terima dari kaum umno,maka aku tak hairan langsung sedangkan berita ini aku terima dari orang kuat Pas sendiri,kemungkinan korang pun tidak percaya tentang berita ini..

Lain kali jangan tengok orang pakai serban itu alim dan orang biasa itu jahil (falsampah umno)

Berbalik kepada berita tadi …jauh disudut hatiku aku tak dapat terima tentang berita ini..bahkan bagai nak terkeluar dari mulutku yang ingin menyatakan bahawa berita ini tidak benar,bohong ,palsu,salah dengar….aaahhhh!!macam-macamlah..tapi nak wat camner berita ini datang dari orang kuat, pastu plak dia tinggal kat Perak maka dia lebih tahu segalanya dari aku..ialah tu dungu aku seketika..

Untuk lebih kepastian aku minta member aku terangkan apa yang Zamri dah buat sehingga dia nampak alim daripada Nizar,sedangkan Nizar boleh menjadi Imam ketika solat Jumaat,selalu mengadakan Tazkirah, berbanding dengan Zamri satu pon dia tak pernah buat..

Member aku cakap sepatutnya ko boleh nampak dengan mata kasar bahawa Zamri tu alim orangnya…aaahh!! Nampak pada mata kasar?kalau macam india adalah..

Itulah korang tak tahu,biasa kita nak tengok alim dan kuat sembahyang kat mana?

Kat dahi laaa!!ada kesan lebam..

Betul tu!! Tapi tak cukup..

Cuba ko tengok Nizar Cuma lebam sikit-sikit jer kat dahi tetapi cuba ko tengok Zamri lebamnya seluruh badan..tak alim ke tu? Kah..kah..kah..

Cessss!! Lawak rupanya…

2 comments:

baginda® said...

harhaharharhar menarik-menarik... amat menarik... :)

Ahmad Kamil bin Muallah said...

assalamualaikum tuan..

maaf ye saya mencelah disini..

saya juga seperti tuan dan ramai lagi rakyat malaysia yg lain, yg turut tidak bersetuju dengan apa yg dilakukan oleh UMNO di Perak.

Cuma, kita juga sebagai seorang Muslim dan hamba Allah, tidak boleh keterlaluan dalam membenci saudara kita. yg kita benci adalah perbuatannya yg salah, bukan orangnya. Boleh jadi kalau Allah bagi hidayah kepada zamri, dan dia dapat memahami dan menghayati perjuangan Islam yg sebenarnya, dia akan jadi jauh lebih baik daripada kita. Hidayah di tangan Allah.

Walaupun hanya sekadar gurauan, namun ia tetap tidak sesuai. kerana yang berkulit gelap seperti zamri ada ramai. Allah yg ciptakan dia macam tu, jadi kita x boleh perlekehkan ciptaan Allah.

Marilah kita sama2 berdoa agar dia dan saudara2 kita yg masih x memahami, supaya diberi kefahaman oleh Allah. Kita bangun malam, dan buat solat hajat khusus supaya Allah bagi hidayah pada mereka.

Saya menegur dengan hati yg tulus, dan sikit pun x ada timbul perasaan nak mengajar atau mendidik. kita semua saudara seakidah, seperjuangan. marilah kita menyemai kasih sayang sesama Islam, dan masa yg sama kita tetap tegas mengatakan yg hak dan menyalahkan yg batil. salam perjuangan saudara... :)

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template