Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Thursday, 10 June 2010

Teori 'RAHIM selepas RAHMAN?


Ngah duduk berbincang pasal bisnes dikedai kopi ada sesekali bangkit pasal cerita politik..syok jugak tapi member aku ni kurang power bab politik ni bukan apa kurang ambik tau pasal sebuk ngan bisnes dia.

Kami menunggu seorang lagi rakan kongsi baru yang member aku baru dapat kontak sehari sebelum itu dan kami berjanji berjumpa pada petang ini..dah satu gelas air habis,tetapi mamat ni belum sampai lagi..

Akhirnya mamat ni pun tiba,dia memperkenalkan diri dan aku pun memperkenal diriku

Perbincangan mengenai bisnes tak sampai pun 5 minit...rupanya mamat ni ada matlamat lain iaitu ingin menyebar ajaran agama islam yang benar..yang bnar?

Aku mendengar semua setiap patah perkataan yang disebut dan aku rakamkan kedalam otak aku sambil beristighifal...masyaallah kenapa jalan macam ni yang mamat ni pilih..

Mamat ini adalah salah seorang pengikut kumpulan 'Layar Bahtera' yang sama fahamannya dengan ajaran 'Ayah Pin'..

Aku tak mahu menulis tentang apa yang diucapkan oleh mamat ni ,aku ingat klau aku bagitau sedikit pun ko rang dah boleh faham,cukuplah kalau aku bagitau salah satu apa yang diucapkan mamat ni..iaitu

"Semua Agama itu sama,klau semua penganut agama mengikut agama masing-masing dengan betul akan masuk syurga Allah"salah satu katanya.

Aku tak nak cerita pasal ni..tapi aku nak ambik salah satu ceritanya yang berkisar kepada Teori pemerintahan kerajaan sekarang..

mamat ni menerangkan bahawa pemerintahan kerajaan di Malaysia ini bermula dengan Teori 'RAHMAN' nak tak nak benda ni akan berlaku dan lihat sudah terbukti sekarang apa yang kami jangkakan..katanya penuh yakin.

Selepas kerajaan Najib memerintah, akan kaluar Teori baru iaitu Teori 'RAHIM' nak tak nak itu lah yang dah tertulis dan tidak boleh diubah..katanya lagi.

Aku bukan nak mempercayai kata-katanya itu tetapi aku ambil 'port' untuk buat penilaian tentang politik masa kini..nak kata tak percaya kot-kot masin pulak mulut mamat ni..tetapi ini kerja Allah kita tak tau.

Aku balik rumah pening jugak aku fikirkankan benda ni..
sekali lagi aku bagitau bahawa aku tak percaya benda ni cuma aku ambil 'port' untuk buat kajian politik.

Kalaulah selepas Najib bermula dengan huruf 'R' siapa agaknya ya?..yang aku terbayang sekarang ialah 'ROSMAH' eee..takkan Rosmah jadi Perdana Menteri selepas najib..'T.RAZALEIGH'takkan la pulak,tapi berkemungkinan jugak..'RAFIDAH AZIZ'tak mungkin la plak ...aaahhh!! Pening ah..
RAHIM NOOR?..eehh giler..RAHIM TAMBI CHIK?..mampuihh!

Aku harap kalau ada member yang lebih handal untuk melengkapkan teori ini..mintak bantuan..
Aku bukan nak korang percaya tapi bagi idea sebagai seorang pengkaji politik kedepan..

Anggaplah diri anda sebagai ahli nujum yang akan menyelesaikan teori 'RAHIM' ini..kah..kah..kah


CUPING : Caya tak percaya kita kaji dulu..

0 comments:

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template