banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Monday 10 September 2012

FGVH terkini dan terkejut


 

1. Saham terus menjunam jatuh dengan pantas menuju harga awal ketika dilancarkan iaitu RM4.55 apabila jatuh lapan sen lagi tengahari ini menjadikan terus jatuh sebanyak 89 sen sejak mencecah RM5.55 pada 5 Julai lalu dan ditutup pada harga RM4.69 tengahari ini.

2. Peneroka Felda kini mula rugi apabila sahamnya jatuh melepasi 4.70 dan dividen yang diperolehi tidak akan mampu menampung interest pinjaman yang mereka buat untuk membeli saham FGVH. Kadar interest pinjaman mereka untuk membeli saham ini pada kadar RM4.45 kini lebih tinggi berbanding dengan dividen yang mereka perolehi.

3. Syarikat milik Yahudi Louis Dreyfus dan Bonge Limited didakwa memiliki saham FGVH dan menjadi rakan kongsi antarabangsa.

4. Syarikat Genting memiliki 12 peratus saham FGVH dengan anggaran mencecah 450,000,000.00 unit tetapi menjualnya kepada sekumpulan dana awam seperti KWSP, KWAP dan Tabung Haji.

5. Tiada unit syariah memantau urusan jual-beli saham syarikat itu sedangkan 90 peratus peserta Felda adalah orang Islam dan sepatutnya wujud unit syariah memastikan agar syarikat tidak melakukan urusniaga bertentangan hukum syarak.

1 comments:

Anonymous said...

As the admin of this web page is working, no doubt very soon it will be well-known, due to
its feature contents.

Here is my page ... aimbots

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template