banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Tuesday 6 October 2009

MENTERI NGAN ANAK BUAH SAMA JER ..CAM KATAK BAWAH TEMPURUNG

 Aku ingat anak buah ,ahli-ahli dan pencacai jer macam katak bawah tempurung rupanya pemimpin pun sama jer...
memang kena laa...tu Kepala ngok yang dibawah lagi ngok...


Tengahari tadi ketika menonton berita TV, tiba-tiba pancaindera saya tertangkap kenyataan TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang berkempen di Bagan Pinang. Dalam berita TV itu, beliau antara lain menasihatkan pengundi Bagan Pinang supaya jangan memilih Pas, kerana takut negeri itu menjadi seperti Kelantan yang katanya merupakan negeri termiskin di Malaysia.

Ngoknya TPM aku nie, detik hati saya ketika itu. Dia ni tak pernah baca laporan ekonomi yang dikeluarkan oleh Unit Perancang Ekonomi, JPM ke? Dia tak pernah baca laporan ekonomi dalam buku Rancangan Malaysia Kesembilan ke?

Jika Muhyiddin pernah baca laporan-laporan berkenaan, tentu dia tahu, Kelantan bukannya negeri termiskin di Malaysia. Negeri termiskin di Malaysia dengan kadar kemiskinan 23% ialah Sabah. Kadar kemiskinan di Kelantan tidak sampai separuh dari kemiskinan Sabah. Di Kelantan kadar kemiskinan cuma 10.6%. Memang 10.6% itu tinggi, tapi Sabah lagilah tinggi.


Terengganu juga lebih tinggi kadar kemiskinannya dari Kelantan. Kadar kemiskinan Terengganu ialah 15.4%. Negeri yang mempunyai kadar kemiskinan terendah ialah Pulau Pinang dengan kadar kemiskinan cuma 0.3%. 

Apa la tut punya TPM ni....cuba la ko balik kira banglo yang ada kat tempat Daerah ko PAGOH tu..pas tu kira pulak kat Manek Urai yang ko ulang-alik masa PRK itu hari,kat mana banyak Banglo..?.
Jangan kira tempat lain..nnti tak terbanding ko..
Kira Jer kat Manek Urai tu yang dikatakan pendalaman mana lebih banyak?

Dalam pilihan raya kecil Pengkalan Pasir dahulu, apabila Timbalan Perdana Menteri bising sangat tentang apa yang beliau propagandakan sebagai "kemunduran dan kemiskinan" di Kelantan, Mohamad Sabu bertanya soalan yang sangat mudah dalam salah satu ceramahnya...

"Kalau Kelantan mundur sangat, Najib cuba kira dalam kawasan lima kilometer sekitar Pasir Mas ini, ada berapa banyak banglo orang Melayu? Dan, dalam kawasan lima kilometer sekitar Pekan pula, ada berapa banyak banglo orang Melayu? Suruh Najib kira!"

Sementara itu, seorang lagi Naib Presiden PAS, Haji Husam Musa telah meminta PAS Kawasan Pekan melancarkan program "Tahun Merawat Pekan". PAS merawat Pekan.,mari kita tenok berapa bijik ada banglo kat Pekan..


cuba peratikan betul-betul kat bawah ni..kat mana NI?

















iNI ADALAH BEBERAPA PERATUS JER BANGUNAN YANG AKU AMBIK GAMBAR NI KAT KOTA BHARU BANYAK LAGI TU...




boleh tak aku banding dengan negeri lain yang dibawah pemerintahan BN terdahulu..

PERLIS,KEDAH,TERENGGANU,SABAH DAN SERAWAK


Dapat Menteri buta kayu,yang melantik pun kayu....




 ITU HARI NAJIB TUDUH KERAJAAN PAS KELANTAN TAK BUAT MASJID...TAPI DIA BUTA YANG MASJID KELANTAN BERUBAH BENTUK

7 comments:

Anonymous said...

EKKKELEEEHHHHH..

SURGA NIK AZIZ MANOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.....

TUNJUKLAH GAMBAR SURGA TUUUU..

Unknown said...

Yang hairanya kenapa Sabah dan terengganu, yang mempunyai hasil minyak dan balak menjadi negeri termiskin di Malaysia.

Kemana perginya duit yang berjuta-juta itu adakah telah dihabiskan untuk membeli deretan Rolls Royse Ketua Menteri dan menteri-menterinya?

Ataupun dihabiskan untuk membina Syurga Ketua Menterinya

Ataupun di habiskan untuk membina Stadium Terengganu yang hanya dapat bertahan selama tiga tahun sebelum runtuh menyembah bumi?

Ayid said...

Syukran Sheikh link blog ana.

Mereka benci kemajuan kelantan sebab itu digembar gemburkan kelantan tidak maju bawah perintah PAS. Hancur UMNO

Anonymous said...

bila ko kata orang sabah dan sarawak banyak orang miskin, ko silap besar budak. kat sarawak tu berapa ramainya orang kaya yang tidak menonjol macam orang2 melayu di semenanjung ni. ko tau? ko tak tau sebab ko cakap main bedal tanpa fakta.

harga barang naik, tak kiralah sama ada petrol ke, harga ayam ke, gula ke... kat semenanjung ni dah MELALAK LALAK tak puas hati harga naik. Kat Borneo? "why should i care for?" itu kata mereka..

CUPING MERAH said...

apa bongok ko ni..kan aku siapkan fakya tu..tk baca ke?

AntiBeerEnd said...

Mengong punye media cyber...

Dia tak baca pun posting ni. Main tibai je apa dia nak kata...

Kalau baca pun memang sah dia jenis bodoh sombong. Tak boleh nak terima hakikat yg TGNA telah berjaya membangunkan Kelantan walaupun ditekan serta dipotong peruntukan oleh BeerEnd.

Catatan said...

media cyeber betino simpanan N**** memang ngokk.main tibai jer.bukan macam katak bawah tempurung dah tu.TU macam umnogok duduk dalam kubur.memang umno nak berkubur pun...

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template