Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Saturday, 5 September 2009

UMNO AKAN BERKUBUR DI BAGAN PINANG...?

 
 ** Jangan sampai rakyat mendoakan kematian wakil rakyat di tempat mereka supaya rintihan dan penderitaan mereka dapat didengari. Jangan sampai penyokong mereka sendiri yang mendoakan kematian wakil rakyat mereka barulah projek pembangunan segera dilaksanakan dalam tempoh seminggu seperti di Ijok, bukan lebih 10 tahun seperti apa yang berlaku di Bagan Pinang , Port Dickson.(kata-kata hikmat dari penyokong umno)

Sekarang ada 21 ADUN BN berbanding 15 ADUN PR...

Untuk menawan Negeri Sembilan pada pilihanraya akan datang, PR perlu memenangi sekurang kurangnya 4 lagi kerusi yang dikuasai BN....

DUN BAGAN PINANG?

66% Melayu 10% Cina India 20%

Umum mengetahui melayu sekarang berpecah dua BN dan PAS dengan lebih sedikit kepada BN
so aku expect BN 36% PAS 30% bagi pengundi Melayu

Untuk pengundi Cina, toksah cakap le,... dah meluat dengan MCA dan Gerakan
so aku expect BN 1% PAS 9% bagi pengundi cina

Untuk pengundi INdia, selepas isu kepala lembu, jangan harap india nak sokong mic
so aku expect BN 2% PAS 18%

So total BN akan dapat sekitar 39% undi dan PAS akan dapat sekitar 51% undi....

anggaran aku PAS akan  menang dengan majoriti selesa at least 1000 undi....


Sekiranya dun Bagan Pinang jatuh ke tangan PR.... memungkinkan dun dun lain di Negeri Sembilan akan jatuh ke tangan PR juga dalam pilihanraya akan datang..

7 comments:

YB Jambu said...

ni cuma anggaran ko aje..tah betul tah tidak.IQ ko pon sama je dgn IQ kepala lembu tu...cuba ko tgk blog ko ni,berapa banyak orang nak komen..aku rasa la banyak lagi bilangan jari kaki aku...hahaha..apa2 pon,tahniah la kerana buat blog yang tak seberapa ni..

CUPING MERAH said...

bab komen tk kesah la beb..

orang susah nk komen ..pasal mati akal nk komen..kah..kah..kah..

YB Jambu said...

Komen satu hal laa..nak sokong kata kata ko ni pon orang tak nak..hahaha...kesian..tapi tak tahu la lepas ni ko guna bermacam macam 'nick'untuk 'menyokong' ko..haha...atau puak2 ko pon akal dah mati...huaaa huaaa huaaa

CUPING MERAH said...

nick2 tk main laa..

anon?lagi tak main...

aku cuma bembuka tajuk..orang lain tukang cerita..waaaaaaaaaa!!

YB Jambu said...

hehehe..kalau aku kata IQ ko macam kepala lembu yang kene pijak tu,ko berjauh hati pulak...sebenarnya blog ko ni bukan ada apa pon..itu pon kerana muka ko yang tak malu tempek kat merata2 chatbox dalam Malaysia ni..hehehe...dan nasib ko baik pasal aku nak melayan ko walaupon sekadar cuma..so bila dah takda orang...sapa nak jadi tukang cerita??Nicky Ajis boleh kot??hehehe...

Anonymous said...

dari segi logik kiraan mudah,ya!!!! ada asasnya.apa2 pun piliharaya kecil ini akan dilihat amat sengit berbanding piliharaya kecil sebelum ini.

CUPING MERAH said...

keyakinan pakatan rakyat membawa kejayaan..

keyakinan umno membawa kehancuran..

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template