Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Thursday, 13 August 2009

KERAJAAN PERPADUAN (UG)??

Bukan nak mengungkit kisah-kisah lepas,cuma aku nak menyegarkan semula kenangan kelmarin.Semasa isu UG ni ditimbulkan,maka tak henti-hentilah juak-juak umno ini bercerita siang dan malam baik didada akhbar,media-media elektronik.


Maka gembiralah juak-juak umno ini,kalaulah betul-betul jadi, maka pulihlah kembali semangat orang-orang melayu untuk menyokong umno dan igauan ngeri yang umno akan tumbang tidak ada lagi.

Bagi pihak penyokong pas pula,kerajaan perpaduan ini adalah mimpi ngeri buat mereka terutama mereka yang sebelum ini ditindas oleh kerajaan umno,sudah pasti Mereka tidak akan bersetuju dengan kerajaan perpaduan ini.

Bak kata aku,suasah payah merangkak naik keatas, bila sampai keatas ditendang lagi kebawah dan merangkak lagi keatas..

kini PAS bukan lagi merangkak keseorangan tetapi kini bertiga,dengan kerjasama dengan rakan-rakan..

PAS dapat melonjak naik keatas dan dapat mencapai kaki si penendang tadi lalu menariknya kebawah dan terjatuhlah si penendang itu tadi.
Maka melolonglah si penendang itu tadi meminta pertolongan ....

DISINI AKU INGIN BERTANYA....
1)PERLUKAH KITA MENOLONG SI PENENDANG INI?
2) BIARKAN SAHAJA DISITU,AGAR DIA MENYESAL DIATAS APA YANG TELAH DILAKUKAN?
3)PAKAT-PAKAT PIJAK BIAR DIA BERKUBUR TERUS?

Berbalik semula kepada juak-juak umno ini,maka dicananglah habis-habisan kerajaan perpaduan ini,bagi mereka dengan cara begini dapatlah mereka memecah belahkan pakatan rakyat terutama PKR yang diterajui oleh DSAI,pada mereka DSAI adalah pengkianat.(kata mereka la).

**KALAU AKU MEREKALAH PENGKIANAT KEPADA DSAI**

Tak cukup diakhbar,media elektronik dan didalam blog-blog juga tidak ketinggalan memainkan peranan ini,para pencacai ini yakin kerajaan perpaduan ini akan menjadi kenyataan,sehingga ada pencacai ini mencipta logo kerajaan perpaduan yang dinamakan PAS BARU..seperti dibawah...
SESEKALI TENGOK OK GAK....TETAPI HAMPEHHHHH!!



Bermulalah episod ngeri mereka,apabila TGNA mengatakan tiada kerajan perpaduan antara Pas dan Umno,kalau nak buat kerajaan perpaduan mesti dengan pakatan rakyat bukan dengan Pas.maka gembiralah para penyokong- penyokong PAS,teruma kelab penyokong PAS.

Maka berita tak gembiralah bagi juak-juak umno ini,
disini bermulalah episod maki-hamun,kata-kata kesat yang ditujukan kepada TGNA,maka hilang sejenak kisah-kisah DSAI yang menjadi musuh utama mereka,sekarang TGNA pula menjadi musuh utama mereka.

Maka canang-canang dipukul kembali,bagi menjelaskan ketidak puasan hati mereka ini kepada pemimpin dan penyokong PAS.Persoalan yang selalu ditimbulkan ialah,dengan sesama islam tak nak bersatu tapi dengan DAP sanggup bersekongkol,ulamak PAS mempergunakan ugama untuk kepentingan peribadi dan banyak lagi tomahan yang dilemparkan.

Tak cukup dengan kata-kata,dihina lagi dengan gambar-gambar seperti dibawah...
MUDAH-MUDAHAN YANG BUAT LOGO NI CEPAT MAMPUSSS!!!




kalau umno rasa nak berubah,tukar la color cam kat bawah tu..COLOR HIJAU CAMNIKAN MALAIKAT SUKA



kalau tak nak jadilah macam ni...




DULU KINI DAN BEGITULAH SELAMANYA...

1 comments:

lintahmalaysia said...

jawapan pilihan , pakat2 pijak biar dia berkubur terus. kalau sekarag ni pun x nampak lagi. patot pijak mampos

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template