Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, 15 February 2012

mEMANG Lakhnat bangang cilako pon ada..

Sedikit coretan gua apa yg terbuku dihati ini, gua ingatkan dah cair rupanya tambah beku tambah berbulu..

Gua nak imbau embali apa yg boleh dikatakan zaman kegemilangan Pakatan Rakyat selepas PRU 12 5 Negeri Umno tumbang kepada Pakatan Rakyat,pada malam pengumuman tersebut gua adalah orang paling gembira tu gua yg rasakan la.. gua sampai tak tidur sampai ke pagi daripada menyambut kemenangan dikedai kopi balik terus mengadap internet sampai pagi..macam tak percaya apa yg berlaku.. terasa dalam hati blom puas untuk berbual-bual dengan kekawan tentang kemenangan. Selepas disusun semula negeri2 yg ditawan pakatan Rakyat maka berjalanlah pentadbiranya dengan baik sekali,dan ceramah besar besaran sentiasa diadakan dinegeri negeri Pakatan Rakyat sambutan juga sungguh mengharukan dengan kehadiran ramai lapisan masyarakat berbilang bangsa.. gua amat terharu ada sesekali gua menitiskan air mata kegembiraan dengan semangat rakyat sebegini rupa..

Booomm!! satu letupan dan kejutan yg amat dasyat berlaku apabila kerajaan Pakatan perak tidak sampai setahun pemerintahanya telah bertukar tangan kepada rejim Umno,ini gara gara beruk beruk dari Pkr telah membuat sial dan memang sial lah dengan melompat kedahan pokok yg mempunyai banyak buah.. Hati gua memang retak bukan cikit -cikit ini dah macam cermin kereta yg retak seribu hancur!! Bermula dari itu gua dah mula slow dalam penulisan..malasss!!xde mood!!benciii!! tapi untuk terus mengupdate gua hanya kopipes sahaja..kah kah kah lancau!! untuk yg hancurkan semangat gua. Dari pengalaman itu PKR memberi alasan akan membersihkan kotoran dalam partinya,satu persatu ditendang kesana di terajang kemari,setiap ahli PKR yang keluar parti akan memberi alasan serupa"kami tidak lagi percaya dengan kepimpinan Dato Sri Anwar Ibrahim"kah kah kah lantak lah mereka dan mana2 yg melompat itu ada masalah besar kata PKR..KAH KAH KAH PON LANTAKLAH..

 Kebabooomm!!bom meletup dalam pada itu ada satu lagi letupan berlaku didalam parti Pas dimana timbul satu isu kerjasama Pas dan Umno untuk membentuk negara perpaduan(UG),dan isu juga mendapat liputan meluas dimana2 baik media IT atau media media Umno..sekali lagi hati gua hancur berkecai memang lakhnalah pada masa itu,memang celaka,penat penat bertumbuk dengan orang umno,mandi acid, kena asap pemedih dan sebagainya mata demi berjuang untuk keadilan pilihanraya(bersih 1.0) untuk menumbangkan rejim umno tetiba nak berkawan plak dengan umno..nak maki maki jer rasanya pada waktu itu.. Bukan gua atau blogger2 lain saja yg tak puas hati tapi orang pas sendiri pun ramai yang tak berpuas hati termasuk kepimpinan tertinggi TGNA sendiri tak setuju..alhamdulillah masih ada kekuatan dengan kenyataan TGNA..maka gua masih bersemangat..

Korek punya korek maka diketahuilah siapa punya angkara,maka di ketahuilah 4 orang dalam Pas yg terbabit dalam UG ini..seorang gila nak jadi menteri besar dan seorang lagi gila nak jadi PM dan 2 orang lagi tk tau gila nak jadi apa..KAH KAH KAH...memang gila lah..sampai ke hari ini yg sorang tu dah kena tendang dari Pas gila meroyan..
gua bersyukur sangat yg sorang ni dah kena tendang dan tinggal lagi 3 dah nampak macam nak bertaubat..kah kah kah.. Terimakasih kepada perwakilan Pas kerna memilih muka muka baru yg mempunyai kekuatan untuk berjuang dan diletakkan dibaris hadapan Parti ,jika tiada pembahruan ini ..percayalah muka muka yg sebuk dengan UG ini masih bermaharajalela dan perasit sekor tu tkkan ditendang keluar dari Pas..

 Kepesss!! tayar pancit isu tak berapa besar tapi juga hangat untuk gua perkatakan tentang MB kedah,maka ada blogger yg hentam sana sini kerana tidak berpuashati dengan pendirian MB Kedah,tu isu macam taik ayam jer kasi jirus air hilang la dia,egonya tak kemana..kena pecat nanti hilang la kuasa..ha ha ha ha cuma siswa jer yg kecoh2 sebenarnya xde apaapapun,siswa pon bukanya ada kekuatan sangat..mereka tu tak mampu untuk berjalan sendiri mesti ada parti yg menongkatnya baru boleh bergerak..kah kah kah.. itu hakikatnya korang tak setuju tu korang punya pasal la..gua bagi pandangan apa gua nampak..  

Keboommm!!! bom meletup Sekali kenyataan DSAI "I support all efforts to protect the security of the state of Israel".ni kenyataan bangang tapi menuduh orang lain tak paham bahasa englishnya chaiitt!! ayat mudah di fahami,budak singapore yg sekolah darjah 1 pon paham..jangan ingat kita ni hebat sangat.. ramai lagi yg hebat dalam Pakatan Rakyat jangan tuduh ulama bodoh tak paham bahasa orang putih lu.. Perkara ni gua paling kecik Hati dengan Dsai,kenapa kenyataan taik ini dibuat?gila kuasa sangat kah?

Kenyataan DSAI ini seperti bola tanggung diberi kepada rejim umno..memang bangang sebangangnya.. Kan dah menyusahkan untuk orang orang lain nak lawan Umno eee memang bodoh lah.. hambikkk kau!! pendokong DSAI kena cuci taik yg bersepah..buat research mencari statemeng(ganu) untuk menentang pihak lawan yg dah dibagi bola tanggung dan smash jer..kah kah kah..memang blogger ni buat kerja bodoh.. Kah kah kah..tak habis2 kerja cuci taik pemimpin..

Bila dah xde edea nak lawan hujah rejim umno ada pemimpin pkr membuat perbandingan bahawa umno juga berkerjasama dengan Israel...Chaiitt!!ni kenyataan bangang bodoh giler!! yg kluar dari mulut pemimpin pkr...woiii!! klau nak buat kenyataan macam tu baik lu duduk blah umno la woii!! jadi klau umno buat kita nak buat buat juga ke? ni blom lagi perintah Malaysia nii...klau perintah malaysia nanti perangai sama gak dengan umno baik tak payah tukar pemerintahan...biar jer umno yg perintah selamanya..

Tolonglah jangan menghalalkan cara demi kuasa.. 





 

0 comments:

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template