Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, 11 January 2012

Ibu Amila sedar atas perbuatanya tak jadi saman pihak terlibat.. kah! kah! kah! kah!

Gua belom nampak apa kesalahan yg dilakukan oleh blogger2 dan facebooker lakukan sehingga dikatakan cerita memfitnah  Amelina,tiada tuduhan bukan-bukan dan tiada gambar super impose yg dikeluarkan.. sebaliknya para blogger dan facebooker menceritakan hal sebenarnya dengan berpandukan gambar-gambar Amalina yg dahulu bertudung litop dianggap sopan santun,berbeza dengan keadaan sekarang yg sudah tidak memakai tudung serta "memerangkan" warna rambut dan pemakaian "legging" tidak nampak kesopanan melayu apa lagi dalam islam dan Ibu Amilana sendiri yang mengesahkan gambar-gambar itu adalah gambar yg diambil nya sendiri.
Kalau itu gambar bersifat peribadi sepatutnya gambar tidak disimpan dilaman-laman sosial dan dipublish kepada kawan-kawan atau orang ramai,elakkan sesuatu itu menjadi syak wasangka atau fitnah,sedangkan Amalina dan ibunya tahu ini bukan kali pertama berlaku dan sepatutnya Amila dan Ibunya mengambil iktibar apa yg berlaku terdahulu tetapi sebaliknya seperti sengaja membuka laluan untuk orang memfitnah dan mengata..

***Dari tahun 2009 sampai sekarang rambut Amilina masih lagi perang ini bermakna Amilina sentiasa mewarnakan rambut**.persoalan.....sah ke mandi "tu" dan sah ke sembahyangnya?


“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.
“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.
Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya


Nur Amalina: Henti fitnah saya
SHAH ALAM - "Jika fitnah mengaibkan Amalina dihentikan, saya akan batalkan niat untuk menyaman pihak yang terlibat."

Demikian kata ibu Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2004, yang kini boleh menarik nafas lega setelah pihak yang menyebar kritikan terhadap anaknya memberikan kerjasama baik dengan menutup akaun-akaun Facebook palsu dan menghentikan penyebaran gambar serta fitnah di laman-laman blog.

Katanya, Amalina juga sudah tidak tertekan lagi dengan tindakan pihak-pihak yang cuba mengaibkan maruahnya..

0 comments:

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template