banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Monday 16 January 2012

Hassan nak buat Roadshow mencari pengaruh Parasit


Bekas pemimpin PAS Selangor,  Datuk Dr Hasan Ali hari ini berkata dia akan menjelajah ke suluruh negara untuk memberi penjelasan sebenar terhadap sebab pemecatannya oleh PAS yang disifatkan tidak adil.
Dalam sidang media di kediamannya, Hasan menuduh pemecatannya berlaku sehari selepas Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menyerangnya apabila dia tidak menggalakkan mahasiswa daripada menyertai perhimpunan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim minggu lepas.
Menurut Hasan  pemecatannya adalah bertentangan dengan prosedur dan tidak demokratik serta menyifatkannya sebagai tindakan “autokratik” pemimpin PAS kerana tidak memberikan ruang kepadanya untuk mempertahankan diri daripada tuduhan yang dia sendiri tidak jelas.
“Saya tiada kepentingan tersendiri. Saya akan mulakan jelajah ke seluruh negara, dan setakat ini saya telah menerima jemputan di Sabah .... untuk menjelaskan keadaan sebenar institusi berkenaan, sama ada mereka mampu untuk mempertahankan Islam, Melayu, dan kedaulatan institusi Raja.
“PAS seharusnya menjadi bertanggungjawab terhadap aspek-aspek terbabit, tetapi mereka gagal ...  saya akan turut menjelaskan sejauh mana PKR dan DAP telah mempengaruhi PAS dalam jelajah tersebut,” katanya.
Hasan turut menuduh “parasit” berkenaan telah menyerap ke dalam parti dan menundukkannya terhadap kehendak mereka dan mengubah perjuangan Islam PAS.
“Pemecatan saya adalah kerana saya mengatakan perbicaraan pemimpin PKR itu adalah perkara peribadi beliau.
“(Tapi) sekarang, terdapat proses “pengAnwarisasi” berlaku dalam PAS,” kata Hasan, dan menuduh keputusan parti tersebut telah dipengaruji Anwar.

1 comments:

Anonymous said...

syarat nk msk ameno..kna wat roadshow bangang...hahaha

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template