banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Thursday 12 January 2012

Dimana Umno kena hantam disitu ada fatwa



Hukum berdosa besar jika diguna tujuan mudarat

1. KUALA LUMPUR: Hukum mempunyai laman sosial facebook adalah dosa besar dan dilarang dalam Islam, jika digunakan atas tujuan yang mendatangkan mudarat termasuk melemparkan fitnah, mencaci serta memburukkan orang lain.

Sebaliknya, jika laman sosial itu digunakan menyampaikan maklumat benar dan berinteraksi dengan orang lain secara berhemah adalah diharuskan.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Abdul Shukor Husin berkata, tidak menjadi masalah bagi seseorang mempunyai akuan laman sosial itu, malah facebook sendiri sebahagian daripada lambang kemajuan manusia dalam dunia penerokaan ilmu teknologi maklumat.



2.“Demonstrasi aman adalah haram”, kata Ustaz Fathul Bari ketika diminta mengulas sama ada polis atau mahasiswa yang bersalah dalam kejadian demonstrasi di pintu pagar UPSI awal pagi semalam.
Katanya, demonstrasi ‘aman’ yang sering dilaung-laungkan adalah tidak tepat kerana dalam setiap demonstrasi akan berlaku kutuk mengutuk untuk membangkitkan sentimen kemarahan.
katanya lagi apa yang berlaku dalam demonstrasi di UPSI membuktikan definisi ‘aman’ yang dilaung-laung selama ini adalah palsu semata-mata - Ustaz Fathul Bari
kah kah kah...mana fatwa hadiah kek taik..kah kah kah
kah lah kah..mana fatwa pijak kepala lembu..kah kah kah
kah kah kah..mana fatwa menyebar video lucah..kah kah kah

2 comments:

Anonymous said...

HIMPUNAN SEJUTA UMAT UNTUK MEMBINCANGKAN ISU MURTAD - PS KATA HARAM....

HIMPUNAN BERSIH UNUK MENGHUHARAKAN NEGARA - PAS KATA HALAL

HIMPUNAN GAY, LESIBIAN, BISEKSUAL - PAS DIAM TIDAK BERKATA

HIMPUNAN SELAMARKAN BAPAK GAY MALAYSIA - PAS KATA HALAL

APA PUNYA BANGANGLAR PEMILIK BLOG NIH...LEN KALI FIKIR DULU SBLM TULIS...

kampong lad said...

semua fatwa2 ni dekeluarkan oleh ulamak2 aka ulaq dlm semak parti politik samada umno, pas la ni pkr tumpang sekaki dan sikit hari lagi dap pun join. soalan: mana pi ketua agama islam?

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template