Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Saturday, 28 January 2012

Apa rasionalnya Himpunan mempertahankan Artikal 153 Perlembagaan Persekutuan

Gua tak nampak apa yg resionalnya tentang himpunan Anti murtad dan mempertahankan Artikal 153 Perlembagaan Persekutuan..apa yg ada pada Artikal 153 itu dan 100% ke guna pakai oleh kerajaan?
Perhimpunan ini tak ubah seperti kononnya jika Pakatan mengambil alih Putrajaya maka Artikal 153 akan dibuang..paling tidak apa yg gua nampak bila diadakan ceramah seperti ini hanya bercerita nak pertahankan Artikal 153 dan nak perjuangkan Akidah,itu lah yg akan diulang-ulang oleh penceramah..

Sepatut penceramah menerangkan dasar-dasar islam dan hukum-hukum Islam.bagaimana mahu jadi orang yg bertaqwa,faham akan Islam,atau menceritakan hukum hudud adalah lebih baik dari hukum-hukum lain.
Apa guna setakat nak pertahankan Artikal 153 sedangkan yg Murtad semakin ramai,buat apa hanya bercerita untuk berjuang akidah sedangkan semakin ramai yg terpesong Akidahnya.

Sudah bertahun-tahun berjuang pasal Akidah dan apa hasilnya yg ada sehingga kehari ini?semuanya omong kosong belaka..buat lah kamu kerja seratus tahun pun kalau yg pegang tampok pemerintahan tidak mengamalkan dasar-dasar agama dengan betul kamu tidak akan berjaya..malah lagi teruk daripada yg sedia ada..untuk memperbetulkan ekor.kepala harus dibetulkan dulu..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Himpunan Pertubuhan Islam (HIMPUN) meneruskan perhimpunan yang ke-4 di Pulau Pinang pagi ini, bertempat di Dewan Budi Penyayang, Kepala Batas.

Sebelum ini, HIMPUN telah mengadakan perhimpunan di Selangor, Perak dan di Negeri Sembilan.

himpun rally in penang crowdMenurut pihak penganjur, perhimpunan di Pulau Pinang itu adalah untuk memperkasakan Islam, mempertahankan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan, menyelamatkan akidah dan mencegah murtad dan homosek.

1 comments:

Anonymous said...

kalau HIMPUN ni x rasional...dan yg rasional hanya dari kau saja...perbetulkan lah ia..jgnlah terus matikan...

korg hantar lah org2 bijak pandai dalam PAS join sekali...

takkan nak tauliah kan org2 PAS je..
mcm mane org lain nak nampak..

BODOH..

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template