banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Friday 25 February 2011

jangan kata bangsa cina..bangsa melayu pon tk nak baca...utusan meloya

 

Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkang, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia
utusan mahathir malay losing power 240910Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam.Pengerusi lembaga sekolah itu, Goh Kim Fah memberitahu Sin Chew Daily, sekolahnya pada asalnya memang mahu menerima akhbar percumaUtusan Malaysia yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajarnya.“Diakui, kami memang lalai dalam isu ini. Kami tidak mengkaji impak keputusan (untuk menerima sumbangan itu),” katanya.
Menurut Goh, pelajar tidak seperti orang dewasa tidak akan dapat membezakan laporan Utusan Malaysia yang lazimnya menurut pengkritik adalah berat sebelah dan bersifat perkauman dengan berita sebenar.

utusan article on free paper give to chinese school 200211 02Ini antara alasan lembaga itu menolak tajaan sumbangan tersebut.

Isu berkenaan timbul apabilaUtusan Malaysiamelaporkan syarikat hartanah Pasdec Holdings Berhad akan menaja 4,375 akhbar percuma kepada empat sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah di Pahang.

3 comments:

Atuk Banjar Masin said...

Cina yang tolak Utusan Melayu kerana sikap perkauman nya yang sangat tebal.

Melayu yang tolak Utusan Melayu kerana sikap dengki dan busuk hati yang sangat menebal

Anonymous said...

memang CELAKO!CELAKO!CELAKO! goyak PORKNIK.

Unknown said...

berita terhangat,berita saya dapat dari teman blogger kita naim nikmat.
beritanya mengenai blogger Nurimo
(http://kuberharap.blogspot.com)
yang dulunya pro Umno kini sudah sedar kesilapannya dan menyokong PAS.

Patutlah N3 dia pun sudah lain dari dulu,

Dulu Nurimo ni selalu gak kacau blog saya dan Naim tu pasal masih ingat kat dia.Dulu musuh ketat sekarang sudah kawan maaa..

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template