banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Monday 30 August 2010

BUKAN MELAYU TAK BOLEH MASUK MASJID.???

3 comments:

Anonymous said...

MANGKONYA : Puak PAS Tak Reti Nak Bezakan Adab Masuk Masjid Antara Pelancong Dan Ahli Politik
Keputusan Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan pada Mac 2010 mengenai pelancong yang dibenarkan masuk ke dalam kawasan masjid dan ruang sembahyang dengan kebenaran pihak berkuasa masjid dan surau menjadi senjata PAS dalam berhadapan isu pencemaran masjid oleh kaum kafir lahanat daripada DAP. Tidak cukup dengan itu, MP Serdang bergambar pula dengan Nik Aziz bagi menunjukkan restu PAS atas tindakannya mencemarkan kesucian surau dan masjid bagi kepentingan politik DAP.

Dalam masa yang sama seorang ADUN PAS pula digambarkan memasuki sebuah kuil di Selangor. Bab-bab propaganda pembelit ini memang tiadalah yang lebih mahir melainkan pembangkang seperti PAS.
Agaknya apa yang PAS faham tentang keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan menyebut ‘pelancong’ secara khusus kalau semua bukan Islam dibenar berada dalam kawasan mimbar masjid? Senibina masjid di Malaysia memang diakui menarik dan mempunyai nilai dari segi pelancongan dan inilah yang sebenarnya dimaksudkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dalam membuat keputusan itu.


Kita yakin Majlis Fatwa bukan kurang perbendaharaan kata kalau benar mahu membenarkan seluruh umat bukan Islam masuk masjid/surau secara suka hati. Tapi bila ‘pelancong’ disebut secara khusus, mestilah ada penjelasan dan penyebabnya seperti yang diterangkan di atas.

Pesuruhjaya PAS selangor sendiri BARU nak mencadangkan garis panduan bagi orang bukan Islam mengunjungi masjid dan surau, kalau fatwa itu sahaja sudah cukup, kenapa nak ada garis panduan lagi? Itupun perkara-perkara seperti perlakuan serta tingkah laku mereka (pelancong) tidak mencemarkan kesucian masjid yang turut disebut dalam keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan itu, tidak langsung disentuh oleh PAS terutama Mahfuz Omar.

Kita tidak hairan bab petik-petik separuh ini kerana kalau tafsiran al-Quran pun PAS boleh petik mana yang berguna kepadanya saja apatah lagi keputusan Majlis Fatwa. Yang kita hairan, punya ramai manusia dalam PAS yang berpendidikkan sarjana, doktor dan sebagainya dalam pengajian Islam, yang tak lulus SRP macam Mahfuz juga yang dihantar untuk memberikan penjelasan bagi pihak PAS.

Mcm ini punya mangko ada hati nak laksanakan HUKUM HUDUD di Malaysia?
Posted by Rahman,Ahchong,Muniandy

Unknown said...

Umno kata ahli politik x boleh masuk masjid. Lepas ni jangan bagi mana-mana menteri ke atau menteri besar masuk masjid terutama najib sebab dia orang politik.
x tahulah diaorang nak sembahyang raya kat mana lepas ni sebab tak boleh masuk masjid .he he he

Unknown said...

Lupa nak cakap selamat hari raya,
jangan main mercun..ha ha ha

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template