banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Monday 17 May 2010

(9) PRK Sibu - Reban BN sepi di Sibu !

 Gula-gula BN yang dibawa ke Sibu akhirnya ditolak dengan undi kemenangan kepada DAP. Janji-janji mulus BN yang digalas oleh BN ke Sibu juga turut dimalukan dengan memberi 'malu' bukan kepalang oleh warga Sibu yang cerdik.

50 tahun dok pegang Sibu, BN dilihat selesa. yang tak selesa warga Sibu. Peduli apa rakyat. Itu kau punya pasal. Resam mudah setiap pilihanraya, Budaya beli undi. Ada juga peliknya bila BN buat gila beli undi orang Sibu hanya dengan nilai RM70. Itu menghina namanya.

Itu juga satu faktor mengapa BN kalah. Biarpun DAP menang tidak besar, sekadar raih 398 undi. Modal BN bawa air liur sampai naik buih mulut sebut berbillion-billion projek untuk tawan hati orang Sibu, 50 tahun kena tipu, tak kan nak kena tipu lagi..? Cukup lah.


Pagi ini semua akhbar pencacai berbahasa melayu dilihat mengelapkan cerita kemenangan Pakatan Rakyat. Tidak terjumpa biar satu ayat pun di muka hadapan. Editor menikus. Tak berani beb ! Begitulah tahap akhbar melayu. Kokok kuat hanya sekadar di depan reban. Sedangkan reban didepan mata, makin hari makin mereput, tunggu masa menyembah ke bumi.

Hello, Sibu tu kubu sendiri(baca: BN), tumbang riuk, BN Serawak terkedu, itulah lama sangat dok pegang jawatan, akhirnya dikuburkan oleh rakyat sendiri. Najib pulak gigit kuku dan jari. lost-Ma sejak 3-4 hari pulak asyik tidur berdiri. Thomas Cup hanyut, Sibu pulak karam..! Lengkaplah 1 episod 'Jahanam' untuk BN lagi..! Aku nak gelak koat-koat..kakakakkaa..!!

pose oleh :     http://politikbanjar.blogspot.com/

0 comments:

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template