Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, 11 January 2012

BERITA MEMUASKAN TAPI MERIMASKAN..KAH!KAH!KAH!

gua up balik posting lama gua untuk  member2 yg baru mengenali gua dan mengimbau kisah2 lalu ..posting ni bertarikh 26/10/2009...lu orang tengok sapa first komen..




Waah!! ini hari aku rasa hari bertuah untuk pemimpin 3 orang ni...
Berita dalam radio
Berita kat tv
Termasuk blogger pencacai Umno,semua menjadi peguambela kepada tiga pemimpin ini..
makin aku tak faham ..ini bukan pemimpin parti Umno,tetapi mengapa mereka beria-ia membela nasib pemimpin tiga orang ni..


tak faham..
pening..
heran..

Dato ini dibela sebegitu rupa oleh orang Umno,apahal..pemimpin Umno ke ni?
oh ya!! mungkin dia seorang pemimpin yang baik kot...




Ustaz ni lagi laa..dibela tinggi menggunung oleh orang Umno..
wah!! memang hebat dia ni....mana nak cari pemimpin yang boleh dipuji oleh parti lawan..





Yang ni pun boleh tahan jugak dibela..oleh orang Umno ...hebat jugak dia ni..



Yang peliknya orang tua pulak menjadi sasaran kutukan oleh orang-orang Umno
termasuk la bekas PM Malaysia iaitu Madey yang menyuruh orang tua ini melepaskan jawatan
bagi membela ketiga-tiga pemimpin tadi..

APASAL HAAA!?GUA TAK TAU APA CERITA NI...
YANG GUA TAU ..GUA DENGAR BERITA RADIO,TENGOK BERITA TV3,BACA PEPER UTUSAN..


KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!



9 comments:

Parpu Kari said...

hang xyah pening, hairan dan pelik..tugas depa nk melagakan pimpinan PAS!!! hang yg mengaku sokong PAS jgn jadi batu api mcm depa jugak! kalau dak hang sama ja tarap dgn blogger pencacai UMNO taik!!!

kahkahkah...

CUPING MERAH said...

kah!kah!kah!
marah lak pro Umno ni...

baginda® said...

hang tau ape kesah nye cuping... cani...

Posted by Isa

Seorang pemuda bangun pagi-pagi buta untuk Solat Subuh di Masjid . Dia berpakaian, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Dalam perjalanan menuju masjid, pemuda tersebut terjatuh dan pakaiannya kotor.

Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang kembali ke rumah. Di rumah, dia berganti baju , berwudhu, dan berjalan menuju ke masjid semula. Dalam perjalanan kembali ke masjid, dia terjatuh lagi di tempat yang sama!

Dia, sekali lagi, bangkit membersihkan dirinya dan kembali ke rumah. Di rumah, dia sekali lagi, berganti baju, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yang memegang lampu.

Dia menanyakan identiti lelaki tersebut, lelaki itu pun menjawab "Saya melihat anda jatuh 2 kali dalam perjalanan menuju ke masjid , jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan anda.."

Pemuda tersebut mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid. Saat sampai di masjid, pemuda itu bertanya kepada lelaki yang membawa lampu untuk masuk dan solat subuh bersamanya. Lelaki itu menolak…. pelawaan pemuda tersebut…

Pemuda itu mengajak lagi hingga berkali-kali dan jawapannya tetap sama. Pemuda itu pun bertanya, kenapa menolak untuk masuk ke masjid dan solat.

Lelaki itu menjawab "Aku adalah IBLIS (setan)", Pemuda itu terkejut dengan jawapan lelaki itu. “Setan” itu kemudian menjelaskan…, 'Saya melihat kamu berjalan ke masjid, dan sayalah yang membuat kamu terjatuh.

Ketika kamu pulang ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid, Allah telah memaafkan semua dosa-dosa mu. Dan Saya membuatmu jatuh untuk kedua kalinya, dan bahkan itupun tidak membuat mu merubah fikiran untuk tinggal dirumah, kamu tetap memutuskan untuk kembali ke masjid.

Kerana hal itu, Allah memaafkan dosa-dosa seluruh anggota keluargamu.

Saya KHUATIR jika saya membuat kamu jatuh untuk kali ketiga, jangan-jangan Allah akan memaafkan dosa seluruh penduduk desamu, jadi saya harus memastikan bahawa anda sampai di masjid dalam keadaan selamat...."

Moral cerita : Jangan biarkan Setan mendapat keuntungan dari setiap tusukan jarum bisikan dan hasutan aksinya. Bagi yang faham... faham... la...

Jangan melepaskan sebuah niat baik yang hendak dilakukan kerana kita tidak pernah tahu ganjaran yang akan kita dapat dari segala kesulitan yang kita temui dalam usaha untuk melaksanakan setiap niat baik yang hendak kita lakukan.

CUPING MERAH said...

baguih!baguih!sesuatu yang menarik yang boleh menjadi pengajaran untuk semua.

yang aku tak faham ialah..kenapa aku buat tak faham..tu yang tak faham tu...kah.kah.kah

Isa said...

Salam Bro,

Kalau hang masih tak paham, cuba hang tanya katak... dia boleh buat hang paham kot.

Radio, TV, akhbar pencacai dok siarkan kisah 3 kaldai tu tandanya apa...?

Baginda!!!

Sampai sini hang paste posting aku....., nanti tolong paste kat blog pengomen nbr satu kat atas tu sekali...

ha..ha..ha... yang tu setan mamak islam 5ribu sebulan...

batara said...

Salam pembaca semua,

Sy tidak ingin menyentuh mengenai tulisan cuping merah disini.

Tp apa yg nak saya nyatakan... berhati-hati dgn siapa kita berinteraksi, siasat dahulu baru menuduh.

Parpu kari 26 October 2009 18:08 bukanlah blogger parpukari yg sebenarnya.

Parpu Kari 26 October 2009 18:08 adalah seorang PENIPU dan Pemutar belit yg munafik lagi menghinakan. Nauzubillah.

Papru Kari 26 October 2009 18:08 adalah indentiti klon yg bertujuan untuk menipu pembaca

1... Tag identiti:
semasa membuat ulasan didalam ruang comment....

ParpuKari Palsu menggunakan tag identiti... "Parpu Kari"

Sebaliknya Parpukari yg sebenar hanya menggunakan tad identiti "House PK"


2... Blog link:
Blog link mereka juga berbeza...

Parpu kari palsu menggunakan alamat blog http://parpudubuk.blogspot.com/

Sedangkan ParpuKari yg sebenar menggunakan alamat blognya http://parpukari.blogspot.com/


Apa2 pun yg nyata di ruang comment ini, cuping merah telah berjaya ditipu dan dimanupulasi oleh Parpu kari palsu dan begitu juga Isa. Lain kali siasat dahulu sebelum bertindak.

Adakah blogger dan pencacai PR adalah jenis begini? wallahhualam..
Namun jelas disini nampaknya keluhan dan kekesalan Nik Abduh terhadap blogger dan pencacai PR menjadi nyata.

labulabi said...

kah kah kah

Jika masih ada lagi manusia dalam dunia yang bangsat dan penyebar fitnah macam cupingmerah ni, selagi tu dia akan menyusahkan parti.

kah kah kah

labulabi said...

kah kah kah

Jika masih ada lagi manusia dalam dunia yang bangsat dan penyebar fitnah macam cupingmerah ni, selagi tu dia akan menyusahkan parti.

kah kah kah

Malaysia said...

baginda® said...

hang tau ape kesah nye cuping... cani...

Posted by Isa

Seorang pemuda bangun pagi-pagi buta untuk Solat Subuh di Masjid . Dia berpakaian, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Dalam perjalanan menuju masjid, pemuda tersebut terjatuh dan pakaiannya kotor.

Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang kembali ke rumah. Di rumah, dia berganti baju , berwudhu, dan berjalan menuju ke masjid semula. Dalam perjalanan kembali ke masjid, dia terjatuh lagi di tempat yang sama!

Dia, sekali lagi, bangkit membersihkan dirinya dan kembali ke rumah. Di rumah, dia sekali lagi, berganti baju, berwudhu dan berjalan menuju masjid. Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yang memegang lampu.

Dia menanyakan identiti lelaki tersebut, lelaki itu pun menjawab "Saya melihat anda jatuh 2 kali dalam perjalanan menuju ke masjid , jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan anda.."

Pemuda tersebut mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid. Saat sampai di masjid, pemuda itu bertanya kepada lelaki yang membawa lampu untuk masuk dan solat subuh bersamanya. Lelaki itu menolak…. pelawaan pemuda tersebut…

Pemuda itu mengajak lagi hingga berkali-kali dan jawapannya tetap sama. Pemuda itu pun bertanya, kenapa menolak untuk masuk ke masjid dan solat.

Lelaki itu menjawab "Aku adalah IBLIS (setan)", Pemuda itu terkejut dengan jawapan lelaki itu. “Setan” itu kemudian menjelaskan…, 'Saya melihat kamu berjalan ke masjid, dan sayalah yang membuat kamu terjatuh.

Ketika kamu pulang ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid, Allah telah memaafkan semua dosa-dosa mu. Dan Saya membuatmu jatuh untuk kedua kalinya, dan bahkan itupun tidak membuat mu merubah fikiran untuk tinggal dirumah, kamu tetap memutuskan untuk kembali ke masjid.

Kerana hal itu, Allah memaafkan dosa-dosa seluruh anggota keluargamu.

Saya KHUATIR jika saya membuat kamu jatuh untuk kali ketiga, jangan-jangan Allah akan memaafkan dosa seluruh penduduk desamu, jadi saya harus memastikan bahawa anda sampai di masjid dalam keadaan selamat...."

Moral cerita : Jangan biarkan Setan mendapat keuntungan dari setiap tusukan jarum bisikan dan hasutan aksinya. Bagi yang faham... faham... la...

Jangan melepaskan sebuah niat baik yang hendak dilakukan kerana kita tidak pernah tahu ganjaran yang akan kita dapat dari segala kesulitan yang kita temui dalam usaha untuk melaksanakan setiap niat baik yang hendak kita lakukan.
-------------------------

sangat menarik!

Wani,
My Utusan Malaysia

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template