Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, 22 September 2009

BAGAN PINANG..PR TAK BOLEH MENANG?


pilihanraya DUN Bagang Pinang bukan mudah untuk dimenangi oleh pihak
Pakatan Rakyat,ini kerana faktor undi pos yang terlalu banyak sehingga
hampir 5000 pengundi Tentera yang layak mengundi tetapi belum tahu
dapat mengundi,ini kebanyakan Tentera namanya sebagai pengundi tetapi
tidak pernah mengundi.

Ini dijelaskan oleh kawan aku sendiri (pesara Tentera) yang mana
beliau tidak pernah dapat mengundi semasa dalam tentera,padahal
namanya ada untuk pengundian,bila dia bertanya hal tersebut,jawapan
yang di terima adalah "sudah ada orang yang tolong undi untuk awak
jadi awak tak perlu bersusah payah untuk keluar mengundi."kata Bosnya

Ada juga Tentera yang dapat mengundi tetapi undinya tidak rahsia
kerana dipantau oleh ketuanya dan juga borang lampiran 2 yang
memuatkan butiran peribadi.


Wujudnya laporan-laporan sebelum ini yang mendakwa bahawa setiap undi
pos akan disemak dengan merujuk no siri kertas undi dan borang
lampiran 2.Ini menyebabkan pengundi pos (Tentera) takut untuk mengundi pihak
pembangkang,walhal dihatinya ingin memilih pembangkang,hanya yang
berani menanggung risiko sahaja yang sanggup memangkah parti
pembangkang.


Berbalik kepada cakap-cakap diwarung kopi,ramai diantara rakan aku
atau anda pun juga yang tidak yakin PR boleh menang,ini berikutan undi
pos yang terlalu banyak,dan kita tahu undi pos ini adalah talihayat
Umno-Bn dalam erti kata undi pos adalah undi Bn.

Pada Pilihanraya Umum lalu menunjukkan DUN itu mempunyai 14,192
pemilih,termasuk 4,925 pengundi melalui pos.Jumlah itu menjadikan DUN
Bagan Pinang mempunyai 1/3 pengundi pos berdaftar.

Tetapi tidak mustahil untuk Pakatan Rakyat memenangi PRK Bagang Pinang
jika kita sama-sama berkerja kuat dan meminta pertolongan dari Allah
Snw.

CUPING: Tiada yang mustahil sekarang,macam-macam boleh berlaku kalau
dah kehendaknya.
--
Sent from my mobile device

10 comments:

mack said...

kuasa siapa yang tahu kalau pas ikhlas isyALLAH ALLAH akan membantu kuatkan keazaman dan semangat yang penting usha kita kearah kebenaran ikhlas untuk rakayat. Kalau mood 2008 masih ada lagi pasti PR akan menang UNDI POS lebih kurang 1800 undin bukan melayu 4200 undi melayu 2000= jumlah 8000 mmaka insyALLAH PR akan menang. usha gigih demi kerana ALLAH dan RAKYAT.wslm

CUPING MERAH said...

harap-harap begitulah hendaknya..

Anonymous said...

Tak pe... PR pasti boleh menang, kalau ikut formula kat bagan serai, permatang pauh,dan permatang pasir. kita ternak hantu hantu pengundi dalam satu rumah, sure PR menanglah.

(cuma hairan jer, dulu kita menuduh org lain menternak pengundi hantu, bila kita dah dapat kuasa, kita pun sama ternak hantu)

pening... pening

CUPING MERAH said...

asal hantu umno yang "bela" tetapi kerana lama ditinggalkan dan tak diberi makan,maka berpindahlah hantu itu ke Pakatan Rakyat..he..he..he..

sebetulnya said...

salam..sebetul heran betul nape SPR begitu bersungguh memprtahankan borang lampiran 2.Agaknya ada apa ekkkk...

baginda® said...

salam raya cuping... raye2 pun bz memblog... huhu... slamat hari raya maafkan den dari ujung rambut smpi ujung kaki... mari2 kite doa2 kan 2/3 dari undi di bagan pinang PAS punya maka 100% undi pos pun blm tentu menang lg... insyaallah..

CUPING MERAH said...

selamat raya kembali...

terpaksa la memblog ,raya tk dapat cuti...

CUPING MERAH said...

borang lampiran 2 tu dikira untuk "gertak"pengundi .Tentera agar takut dengan kerajaan...

Anonymous said...

HARAP2 PR HANTAR WAKIL PEMERHATI CALON UNDI POS BIARLAH YANG BERMATA DAN BOLEH MELIHAT, BOLEH MENDENGAR TAK PEKAK, PERHATI BETUL2 BILANGAN PENGUNDI.. SAPE YANG PANGKAH KERTAS UNDI POS TU..
ADA TAK MUNCUNG MERIAN KE ,,,BOM TANGAN TERGANTUNG KAT LEHER PENGUNDI POS TU,,. 40 % UNDI POS UNTUK PR... APA MASALAH LAGI...

HIDUP HUDUD...
JANGAN BUAT KANDANG BAB* NOOO,,, KALAU MENANG..

Anonymous said...

Cakap2 je tak de bukti tak guna.. BUKTIKAN yang tentera tak dapat laksanakan hak mereka untuk mengundi.. BUKTIKANLAH...

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template