Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Friday, 14 August 2009

UMNO TIDAK HINA ISLAM..??

Apa kata Pemimpin umno apabila Pemimpin Pas meminta kerjasama dari kerajaan pusat untuk menglaksanakan hukum hudud…

) “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.(Dr. Mahathir b.Mohamed, 2.5.1992)


ii) ‘Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 14.7.1992)


iii) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.
( Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak : 20.4.1993)


iv) Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 1994)


v) “Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum (hudud) yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?” (Dr Mahathir Mohamad, 3.3.1994)


vi) ‘Hukum rejam kepada penzina adalah primitif’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 3.3.1994)


vii) “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”. (Dr. Mahathir b. Mohamed : 4.8.1994)


viii) “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran Islam”(Dato’ Seri Mahathir Mohamad, 14.4.1994)


ix) Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain, akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat” (Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5.9.1997)


7. ‘Apa erti pembentukan negara Islam jika ia mundur’. (Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13.11.1999)


DR. MASHITAH IBRAHIM

8. contoh pencuri.. Orang mencuri adakah kita nak buat hudud nak potong tangan dia je..takpelah,dia curi tangan kanan potong tangan kanan,dok esok dia curi tangan kiri potong tangan kiri,dia curi lagi tak tau nak potong tang mana?potong kaki pulak dan curi ngan mulut dah tak de tangan.


Bukankah ini menghina hukum hudud?
Bukankah menghina hukum hudud itu sama dengan menghina islam?

2 comments:

Anonymous said...

Salam
Tq le sebab siar kenyataan PM & ex-PM cam gitu, cuma nak tanya kenyataan tu ada dalam paper ke,lisan ke supaya tak jadi fitnah..Kenape tak dakwa di mahkamah..?Mintak tlg upload kat youtube la kenyataan penuh mereka2..jangan amik2 sekerat2 je cakap2 mereka then u buat kesimpulan. Mereka maksudkan tu,hudud manifesto sebuah Parti "mempergunakan islam" (dulu2..sekarang 'for all') ke hudud yang tercatat dlm Al Quran..?
PR dah dapat 5 negeri,hilang dah satu..kenapa tak jalan hudud di negeri yang PR menang..?Tak dapat bentang draf hudud zaman TDM ke..?Kenapa tak bentang zaman Paklah..?Betulke ade tok guru cakap hudud ni 0.001% (tak pasti berapa %) je, tak hina islam kah..?Dah ade mahkamah syariah..so masih dikatakan kerajaan tu tak memartabatkan islam kah..??Tukar slogan parti, dari "membangun bersama Islam" dah jadi "Parti for ALL" tak mengetepikan nama Islam ke..?
Yang aku faham..dulu TDM mintak draf asas hudud Parti "mempergunakan islam" tu terangkan hukuman dalam hudud contohnye yang melibatkan zina antara muslim dgn bukan muslim, adakah yang muslim sahaja yang akan dihukum atau dua2 kena sama?Tapi sampai sekarang Parti "mempergunakan islam" tak keluar pun draf baru, draf hudud lama tu pun tah kemana. Hanya sebab isu ni Parti "mempergunakan islam" jadikan modal untuk pentaksub2 mereka supaya Parti Nasionalis ni dituduh anti islam..sampaila hari ini.
Perundangan Syariah kat M'sia pun dah diwujudkan dalam tempoh pemerintahan PM yang kau kata menghina islam..so hudud manifesto sebuah Parti "mempergunakan islam" sebenarnya telah dilaksanakan.,walaupun skopnye masih kecil dan perlu diperbaiki.
Itu lah saya tak hairan kalau isu hudud ni lenyap & tiba2 tukar slogan parti untuk menang pilhanraya..yelah..parti politik..kuasa,kerusi parlimen,kerusi dun,glamour,menteri,exco duit,elaun,kontrak dan lain2 lagi..cari la kalo kau jumpa muka yang ikhlas..tapi memang ada..sorry ye..sekadar pendapat peribadi.

Anonymous said...

sedara di atas, kau tahu x kuasa utk menukar perlembagaan ada pd siapa? Kwn rasa kau ni masih hingusan dlm bab politik n islam. Kalau setakat jawi ke mahkamah syariah ke, 2 semua jadi boneka umngok. Kau x nmpak ke kuasa n duet adalah segalany, ni aku nk tanya kau? Hudud 2 sapa punya? Knpa umno takot sngat pd hudud. Kata umno adalah melayu islam, kalau islam, takwim pn pakai islam. Ni sibok duk pakai n puja takwim kapir! Mana pegi ny islam kau? Kalau aku tnya kau lahir dlm tkwim islam, aku rasa kau x tau la. Krn kalau kau tau kau x mcm ni! Jadi jgn la kau memperkecilkn slogan pas. Kerana pd pas, islam menjadi asas parti n perjuangan. Biar org bukan islam dpt faham islam n selesaikn masalah murtad. Mcm allah memgangkat rasulny muhammad pd mlm iskraj mikraj. Knpa selepas 12 thn hijrah bru nabi dpt perintah solat? Krn allah swt memberi peluang pd nabi supaya mengukuh kn akidah pd jln allah melalui ajaran islam!

Dari : Lintah malaysia

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template