Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, 27 May 2009

bn-berkempen-di-penanti-gian-ke?-ummiani


BN berkempen di Penanti..?? gian ke beb..ahaks
Gambar ni korang tengok pelik ke tidak...??mesti tak pelikkan biasalah suasana pilihanraya kecil..mesti bendera2 parti akan berkibar di merata2 kawasan yang bertanding..tapi di PRK mana yang BN ada bertanding sekarang ni..?? heran jugak...gambar ni ummi ambik dari PerakExpress..


Malam tadi aku dapat tau…Umno juga sudah berkempen. Umno juga berceramah. Macam mana mereka dapat permit untuk berceramah sedangkan mereka tidak bertanding? Macam mana mereka boleh dibenarkan mengibarkan bendera kalau mereka tidak bertanding?..Pasal apa Umno nak sebok di Penanti kalau mereka tak bertanding? Mungkin menyesal pasal tak masuk bertanding?

Di Bukit Gantang…bendera PKR diperintahkan turun kerana yang bertanding ialah Pas. tapi di Penanti…bendera Umno bukan sahaja bebas berkibar..malah mereka juga boleh berceramah!! Bagi orang Penanti…Umno telah melakukan kesalahan…tapi bagi orang Perak…ia sudah menjadi kebiasaan. Kalau Umno melanggar undang-undang..bukan luar biasa.

Bukan takat gantung bendera dan berceramah…di Perak, Umno boleh heret Speaker dan merampas DUN, boleh tangkap orang pakai baju hitam dan hari ini menangkap orang berpuasa. Apa yang Umno tak buat? Kesalahan bagi kita…sudah jadi kebiasaan pada Umno.

baca seterusnya kat sini...cerita pasai Mak Minah pun ada..tapi kat banner2 calon bebas ni digelar sebagai Kak Min...manja la kononnya..ummi tak berapa nak seronok tulis pasal PRK Penanti ni..sebab seteru handalan tak ada..so tak berapa best sangat...hehehe

wallahualam..

0 comments:

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template