Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Friday, 4 June 2010

Demo - beza PR dan Umno bn

Seramai 10,000 orang menyertai demontrasi Pakatan Rakyat di ibu negara selepas solat Jumaat bagi membantah serangan berdarah tentera Israel terhadap flotila bantuan kemanusiaan pro-Palestin Isnin lalu.


Kumpulan itu membanjiri Masjid Kampung Baru untuk menunaikan solat Jumaat sebelum berarak beramai-ramai ke kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Ampang, sejauh hampir 5 kilometer.

Dipimpin Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, mereka bergerak lancar apabila tidak dihalang polis, seperti kebiasaan dalam demontrasi besar Pakatan Rakyat sebelum ini.

Memorandum bantahan mereka berjaya disampaikan kepada wakil kedutaan Amerika Syarikat kira-kira jam 3.30        tadi tanpa sebarang insiden yan tidak diingini.


Kira-kira 200,+++++ orang hadir dalam perhimpunan anti-Israel anjuran Pemuda BN di Masjid Negara selepas solat Jumaat hari ini.

Berbeza dengan perhimpunan pakatan rakyat yang hanya hadir 10,000 orang..kah! kah!kah!

kah! kah!kah! ramainya penyokong umno sampai tk menang tangan nak dikira..

pastu pulak mana pegi puak-puak bn terutama MIC dan MCA kenapa mereka tk buat demo sekali ...adakah kerana Palestin tu islam oleh itu cina dan india bn takyah buat demo?

Tak seperti Pakatan Rakyat semua kaum turut berdemo demi menentang kezaliman rejim Israel...

CUPING : Umno berdemo cuma untuk cukupkan syarat jer...janji ade haa..haaa..haa. lagi pon mereka menyokong Israel tu...

3 comments:

My Longest Yard said...

Isunya cuma satu iaitu Palestin. Kenapa ada unsur politik? PAS? UMNO?

Obses sangat dengan politik ni...

sliey said...

umno tu yang obses sgt dengan politik nya My longest.tambah2 lagi disaat2 nak pupus ni...tengok demo umno tu siap dengan banner pemuda umno lagi nak menunjuk kat orang ramai..tapi tak laku..kah..kah..bukannya org tak tahu hubungan umno-upco tu..

CUPING MERAH said...

pakatan rakyat ada ke sepanduk parti?

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template