banner umno warning

Ikutsama

STATS

Related Posts with Thumbnails

Thursday 27 August 2009

Malaysia Tak Ada Pakar" Sebat Syariah"..pakar sebat duit banyak la kot..

Seorang Menteri Umngok berkata bahawa beliau mengakui Jabatan Penjara tidak mempunyai kemahiran dan kepakaran untuk melakukan hukuman sebat mengikut undang-undang syariah terhadap Kartika.(inilah dia yang dikatakan islam plastik,perkara yang mudah sebegini pun tak tau)

Mengikut Islam, sebatan ini perlu mengambil kira keadaan dan kesihatan pesalah, selain daripada memastikan pesalah dalam keadaan sepenuhnya berpakaian menutup aurat.

Alat sebatan dan kaedah merotan hendaklah juga sederhana, antaranya apabila sebatan dilaksanakan, tangan tidak boleh diangkat sehingga menampakkan ketiak.

mereka yang berada di bawah Jabatan Penjara sudah dilatih untuk merotan dengan cara tertentu terhadap pesalah. Contohnya yang berlaku selama ini, setiap perotan akan memastikan hayunan rotan tersebut tepat mengenai punggung pesalah.

Sekiranya menyebat orang dengan kasar pun sudah pandai, apatah lagi menyebat dengan cara Islam? Cara yang diajar oleh Islam agak lembut dan tidak bertujuan menzalimi.

Jika ramai yang tahu hukum islam ini tidak menzalimi,sudah pasti ramai yang bersetuju untuk perlaksanaan ini.

Tetapi oleh kerana kejahilan dan tidak berpengetahuan maka hukum hudud ini dianggap zalim,walhal undang-undang kafir itu lagi zalim dan menyesakan tetapi dianggap terbaik.


CUPING - kalau bab "sebat duit" memang dia orang pandai...

2 comments:

Unknown said...

Pakar sebat tak ada,pakar bom c4 ramai,hahahaa.

Unknown said...

Cuping mlm nanti kalau xde apa2 kul 11.00 on YM ada projek baik punya,hehee

Design by CUPING MERAH Visit Original Post Cuping2 Template